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Saturday, July 12, 2014

San Miniato al Monte, Florence


Louis Hippolyte Lebas (1782-1867)
View of San Miniato al Monte, Florence
Pencil
21,7  x 16,9cm
Ecole Nationale Supérieure des Beaux-Arts, Paris




Louis Hippolyte Lebas (1782-1867)
Interior of San Miniato al Monte, Florence
Pencil, brown ink, and brown wash
18,8  x 23,7 cm
Ecole Nationale Supérieure des Beaux-Arts, Paris




Louis Hippolyte Lebas (1782-1867)
Interior of San Miniato al Monte, Florence: Details of decoration and architectural decoration
Pencil, brown ink, aquarelle and brown wash
 21  x 17,7cm
Ecole Nationale Supérieure des Beaux-Arts, Paris




Louis Hippolyte Lebas (1782-1867)
Interior of San Miniato al Monte, Florence: Detail of roof structure
Pencil, and aquarelle 
 49,3 x 25,2 cm
Ecole Nationale Supérieure des Beaux-Arts, Paris




Pierre-Joseph Garrez (1802-1852)
San Miniato, Florence: Longitudinal cut
Pencil, brown ik and aquarelle 
40,6 x 25,5 cm
Ecole Nationale Supérieure des Beaux-Arts, Paris

For the architect and art historian, Lebas considered that among the chief moral justifications of public buildings was « l'amour social »:
 "La première cause morale de  l'Érection des Édifices Publics a été l'amour social, comme la nature des matériaux  a été la première cause physique de la formation des types "
For Lebas, there was a genealogy of architecture and art in history beginning with the Egyptians, then the Greeks, then the Etruscans and finally the Romans
"on pourrait conclure que l'usage des voûtes a dû prendre naissance en Grèce, qu'il s'est perfectionné chez les Étrusques qui l'auraient transmis aux Romains chez lesquels il prit une telle extension que l'adoption par eux de ce genre de construction imprima à leur architecture un caractère qui lui est propre sous le rapport historique de l'art"
For Lebas, the reappearance of Greek and Roman art and architecture in Italy in the 14th and 15th centuries represented the highest degree of perfection which Modern society could achieve in art

Pierre-Joseph Garrez (1802-1852), a winner of the Prix de Rome in 1830 made a career in conservation of buildings and was a distinguished member of the Commission des Arts et Edifices religieux. He was a pupil of Lebas and Vaudoyer

San Miniato al Monte both supports and undermines Lebas` views